Vasastafetten från sidan

P.g.a knäproblemen fick jag följa Vasastafetten från sidan det här året. Eller rättare sagt låg jag hemma och följde herrarnas linjelopp på OS istället men jag hade telefonkontakt med ledningen så jag hade koll på hur loppet utvecklade sig. IFK laget hängde med skapligt halva loppet men sen drog orienterarna ifrån och kunde vinna komfortabelt på slutet. Hade verkligen varit roligt om vi hade kunnat mönstra bästa IFK laget och få utmana dom. Men nu hade vi en hel del bortfall p.g.a skador och andra orsaker så det blev smått kaotiskt att ens få ihop ett lag på slutet. Jag var beredd att gå in på en kortsträcka t.o.m. Nu slapp jag det och fick vila knäet lite extra vilket känns bra. Herrarna lyckades i varje fall bli tvåa i tävlingen men damerna lyckades vinna igen.

                                    Jocke jobbade åt Vasaloppet igen. Mycket stiligt!

Idag har det blivit en cykeltur på förmiddagen tillsammans med Marren och Zsolt. Jag och Marren fulade och körde järnhästar (Gamla hederliga racers) medans Zsolt fick köra MTB. Så när det blev lite stigning upp emot Viborg fick han ge sig lite. Marren som varit i Schweiz på cykelläger försökte dominera och gå ifrån i stigningen. Men min Gitane ville annat och jag kunde hämta in honom lätt =). Trevligt att rulla ur benen lite och jag kände inte av något i löparknäet av cykligen så det var positivt. Ska försöka ta det lugnt några dagar till med knäet även om jag går in i en lite hårdare vecka nu igen. Får köra lite alternativ träning ett tag till. Om jag känner mig bra in emot helgen är jag ruskigt sugen på Kristinehamn Adventure Race. Men det är fortfarande väldigt tveksamt om jag är så pass bra i benen och vågar mig på det. Dock brukar löparknä försvinna helt när man väl blivit av med det. Men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: joakim engström

Sugen att träna imorgon? jag har tänkt träna rätt mycket imorgon, dock inte löpning! Hör av dig;)

2008-08-10 @ 17:06:32
URL: http://engstromjoakim.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha! Nice bilder på Jocke, haha :)

2008-08-11 @ 21:32:42
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Nej, Wissman är kungen! I min värld ivf! ;)

Haha, jodå, de där kläderna är väldigt fina, ivf lite smått roliga om man nu får säga så... hehe.

2008-08-11 @ 22:19:23
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0