O-ringen Etapp 1 - Bompeng skulle behövas.

Första dagens övningar är nu till handlingarna. Vi började med orientering tillsammans med vasaloppsklassen. Jag kände mig väldigt pigg och försökte pusha David så gott det gick i början. Det var väldigt mycket folk som stack iväg samtidigt men vi hade ganska bra koll på våra konkurrenter i multisportklassen. Orienteringen var väldigt lätt. Var bara att springa stig och väg. Dock gjorde vi en liten taktisk miss när vi valde att gå rakt på från 5:an till 6:an. Där tappade vi ca 3-4 min på de snabbaste lagen. Det var klantigt. Jag är dock övertygad om att rakt på är det snabbaste vägvalet bara man håller farten uppe. Vi växlade ut på paddlingen ca 4 min efter då ledande polarpuls. Paddlingen gick också hyfsat bra för oss. Tappade bara 1.30 min på Lundhags 2 med Johan och Aaron samt på Hercules som är duktiga paddlare. Träningen med Razorn har gett resultat. Det finns fortfarande mer att putsa på, vilket känns bra. Vi kom tillslut i mål som 5:a men hade tappat 6.45 min till Lundhags 1 med Björn och Mikael. Onödig tid att tappa så tidigt i tävlingen. Riktig kortdistans idag då segrartiden landade på 1.50h. Imorgon blir det tuffare. Då är det orientering följt av en sektion med cykel, orientering och simning. Det hela avslutas sedan med paddling. Segrartiden är beräknad till 4h. Imorgon är det dags att vi plockar igen de förlorade minuterna. Jag har fortfarande hoppet uppe om att vi åtminstone ska nå topp 3.


Kommentarer
Postat av: Hammer

Snyggt!

2008-07-21 @ 20:58:33
URL: http://indiepop.blogg.se/
Postat av: Andreas Lindgren

Detta verkar galet roligt! Nästa år får du dra med mig på något sätt! =) Om så bara som supporter :P

2008-07-22 @ 11:02:03
URL: http://glorfindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0