O-ringen Etapp 3 – Dags att söka ny multisportpartner ?

Idag fortsatte problemen. Vi har ju inget med totalen att göra utan nu ligger fokus på etapper. Dagen började med orientering. Var lite lättare terräng än igår så David kunde pumpa på lite bättre på löpningen. Vi hängde i skapligt och in till växling låg vi runt 8:e lag ca 30 sek efter täten. Där bytte vi till ett moment som hette Bike&Run. Det innebär att en cykel används men bara en person får vara på cykeln åt gången. Det här var en gren som passade oss bra. David fick cykla och jag sprang. De andra lagen körde taktiken att dela på cyklingen medans vi valde att jag sprang hela tiden. När det blev brant så sprang jag med cykeln istället. Vi plockade rejält och på toppen av Tandådalen var vi i tät strax före Lundhags. Nu var det bara nerför kvar till växlingen. På vägen ner skulle en kontroll passeras. Jag sprang rakt på över mossen medans David körde runt, trodde jag. När jag kom ner till kontrollen stannade jag och väntade på David. Lag efter lag passerade och jag fattade inte vart han tagit vägen. Efter ett tag insåg jag att något var fel och började ta mig neråt. När jag kommit ner halvvägs mötte jag en frustrerad David. Han hade fått hjärnsläpp och kört rakt ner till växlingsplatsen där han stått och väntat på mig istället. Vi tappade en hel del tid på den sträckan och dagen var såklart förstörd. Jag var fortfarande inställd på att köra på för fullt och ta några sträcksegrar men David var inte så motiverad på det. Vi valde dock att fortsätta tävlingen för att få ett resultat. Efter växlingen fick även jag en cykel och vi körde ett varv till. När vi tagit oss upp på berget igen och skulle ner körde David ner hjulet i en grop och for över styret. Naturligtvis lyckades han slå in bakhjulet i ett staket som avgränsade backarna. Hjulet blev vint och cykeln obrukbar. Det var bara att springa återstoden av cykeldelen. Vi tog det dock ganska piano efter det missödet. Kändes ganska hopplöst. Efter det avslutade vi med en kort orientering. Själv är jag fortfarande pigg i benen men känner av lite tendenser till ett löparknä så jag ska försöka stretcha ut det och massera upp låren lite. Hoppas att det inte blir nått värre med det. Ska känna efter så jag inte förvärrar något nu när vi ändå är så långt bakom. Imorgon är det dock kortdag så det kanske inte blir så stora påfrestningar på knät.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0