SI-pinnar verkar flyta ändå

Varit i Stockholm i helgen och spelat lite Magic. Skönt att koppla bort idrottandet ett tag och ha fokus på nått annat, träffa lite övriga polare och bara vara för en stund. Magic är ett komplext kortspel som jag brukar roa mig med när läge finns. Lite smånördigt kan vissa tycka, men det är väldigt roligt. På lördagen kördes en Legacyturnering där jag efter att ha darrat in 3-2 i swissen lyckades ta mig till Top 8. I kvartsfinalen fick jag dock se mig besegrad efter en väldigt rolig match emot en göteborgare. På kvällen var men rätt sliten efter O-ringen och dåligt med sömn så vi blev bara ett gäng hemma hos en polare som heter Rickard och snackade skit och spelade spel istället.

 

På söndagen var det en Vintageturnering och här gick jag 3-1 i Swissen och tog mig ända till final där jag dock fick stryk av Rickard. Vann lite pengar som kunde finansiera resan i vart fall. Blev en pasta på polisernas favoritpizzeria på Kungsholmen och sedan blev det tåg upp till Mora igen. Hände en lite rolig grej under dagen. När jag satt och väntade emellan rundorna fick jag ett telefonsamtal av en orienterare ifrån Järfälla som frågade om jag varit på O-ringen och tappat min SI-pinne. Visst hade jag det, men jag var ju rätt säker på att den låg gömd på älvens botten. Tydligen hade den spolats upp på land och blivit funnen. Dom hade sedan kollat upp vem pinnen var registrerad på och nu ligger den på posten på väg tillbaks till mig. Ruskig tur man kan ha. Hittade ju även kompassen som jag tappade på tisdagen och nu får man även tillbaks sin pinne som också försvann på tisdagen.

 

Idag har jag kostat på mig en till träningsfri dag för att spara på hälsenan och knäna. Imorgon ska jag dra igång igen och känna om benen håller för fjällorienteringen. Det borde inte bli några större problem. Ska ta det lugnt med hård belastning på de utsatta delarna nu under veckan bara. Har haft lite materialvård idag istället och lagat skadorna på kajaken och på paddeln bl.a. Så nu hoppas jag att den är fit for fight igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0