Orsa Kajtn

Sprang Orsa Kajtn 14km idag. Hade som plan innan att ligga med i täten så länge som möjligt. Första kilometern gick ganska lugnt men vi blev en grupp på 6 personer ändå. Men när vi svängde in i skogen efter 1 km så ökades tempot markant och en efter en fick släppa. Tillslut var det bara Mikael Lindberg, Jonas Buud och jag kvar. Tempot var högt uppskruvat och jag fick verkligen bita i för att överhuvudtaget kunna hänga med. Efter ca 5,5 km löpning fick jag dock ge mig och släppte en liten lucka. Höll sedan ganska jämt tempo med dom fram tills 9km. Sen började jag tappa allt mer. När det var 3km kvar hade jag 30 sek upp till täten. Tappade sedan nästan en minut på de sista 3 km som mestadels bestod av asfaltslöpning. Man inser att man inte har någon chans emot marathonlöparna när det blir tal om asfalt. Lyckades ta mig i mål på en 3:e plats på tiden 51.16 vilket jag är nöjd med ändå. Mikael Lindberg avgjorde på slutet och tog sin andra raka seger i Orsa Kajtn.


Nu ska jag vila lite och sedan bort till Joakim Engström på lite reunion. Det ska bli trevligt. Är riktigt midsommarväder med sol ibland och regnskurar ibland. Precis som det ska vara. Nu börjar det dessutom att åska lite.

Resultat finns här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0