Peace and Love 2008

Igår avslutades Peace&Love och det var på förhand dömt att bli den sämsta dagen enligt många. Hade själv inte så mycket som jag kände att jag fick lov att se. Först satt jag hemma hos Jeddan, Lisa och Helena och snackade lite skit några timmar eftersom dom inte hade några biljetter. Åkte in på festivalen lagom till att Mustasch hade börjat spela. Har lyssnat på dom en hel del förr men måste säga att jag blev ännu mer imponerade efter spelningen. Träffade på Kajjan och hennes kompisar där inne så man hade några att hänga runt lite och digga med . Förvånansvärt lite folk på festivalen som man kände igen. Efter det var det dags för en av mina höjdpunkter under festivalen, DLK. Riktigt skoj att se dom och att få stå och sjunga med i nästan alla låtar. Sen att dom spelade de flesta av sina bästa låtar gjorde ju inte saken sämre. Efter DLK blev det Teddybears och jäklar vad grymt det var. Hade knappt ens tänkt se dom innan men det var ju grymt skoj och bra. Trodde man skulle känna igen typ 5 låtar men man kände ju igen allt dom spelade nästan. Bra drag på publiken också så det var en höjdare. Sen såg jag 1/2 låt med Håkan Hellström innan jag gick och kollade på några låtar med Hanoi Rocks istället. Är tyvärr inget stort fan av Hellström. Winnerbäck är riktigt bra men Hellström har jag svårt för. Sen tog vi bilen upp till Mora och tackade för det här året.


Höjdpunkterna:

1 - The Hives

2 - DLK

3 - Kent

4 - Teddybears

5 - In Flames / Mustasch


Grymt trevlig festival blev det i vilket fall så jag är väldigt nöjd. Tyckte det var bra stämning inne på området och jag såg inga bråk eller annat sådant onödigt. Ruskigt mycket bra artister och man hann inte ens med att se allt som man hade kunnat tänka sig se på.

 

          The Hives                  In Flames                   Mustasch                        DLK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0