Rapport från Jukola

Blev lite sent igår innan jag kom hem så rapporten fick vänta tills idag. Scwabinger mönstrade 2 lag i år. Vi hade ett rent herrlag och ett rent damlag som sprang i herrkaveln. Riktigt trevligt att klubben växer.

Vi åkte Silja Festival till Åbo på fredagen. Sen blev det buss till Tampere på lördagsmorgonen. Började med att hänga runt lite på TC och flera i laget kompletterade sin utrustning med de sista detaljerna. Sen blev det ett träningspass på en karta som låg i anslutning till boendet. Gick riktigt bra orienteringsmässigt så jag kände mig taggad inför tävlingen. Spanade lite på Venla-kaveln som Domnarvet tog hem. Det var imponerande gjort av dom. Åt lite middag och lade mig för att vila lite. Klockan 23 gick starten på herrkaveln. Själv skulle jag ju springa sista sträckan som skulle starta på söndag morgon så jag gick och la mig och försökte sova i tältet. Löparna kom och gick efterhand men jag kunde sova ganska bra ändå. Eftersom jag sov större delen av tävlingen har jag haft ltie dålig koll på hur det har gått för oss under sträckorna. Men vad jag har hört gick det som följande:

Str 1. Andrus Inntal: Lät som han hade gått ut stabilt men gjorde några bommar mot slutet av loppet och kom in på en 186:e plats till målet.

Str 2. Eirich Sollspiel: Plockade placeringar hela loppet. Dock hade hans lampa slocknat under natten så han hade fått springa i det dunkla ljuset utan lampa. Som tur var fanns det ju lite andra löpare att ta stöd av. Kom in på 113:e plats.

Str 3. David Beckenberg: Öppnade bra men lyckades tappa skon ner i en skreva med mossa över efter några kilometer och tappade ca 15-20min då han försökte hitta på den i mörkret. Lite synd att det ska strula så mycket här. Ner på 176:e plats igen.

Str 4. Heinrick Sandwacholder: Hade gått hyfsat orienteringsmässigt men inte riktigt haft det rätta drivet i löpsteget. Upp till 173:e plats.

Str 5. Erhart Nestor: Gjorde även han ett hyfsat lopp och var ganska nöjd med sin insats. Upp till 167:e plats.

Str 6. Wilhelm Hase: Var riktigt missnöjd med sin insats. Hade bommat en hel del och tappade ner till 169:e plats.

Str 7. Lothar Sotter: Gjorde en skaplig insats med ett par större bommar. Men överlag gjorde jag ett hyfsat orienteringslopp. Vågar fortfarande inte springa på för fullt utan måste ta det lite lugnare och fokusera på kartan. Lyckades plocka 8:a placeringar så vi tog oss upp på en 161:a plats tillslut.

Vi hade siktat på att komma in Top 150 och utan de onödiga strulen hade vi lätt klarat av det. Men nu har vi desto lättare att förbättra placeringen till nästa år i vilket fall. Damerna gjorde en stabil insats och kom in på 336:e plats i herrkaveln.

Resultat för Schwabinger Löwen 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0