Jag har fallit för trycket

Så var det dags. Jag har fallit för trycket och börjat med detta nu jag med. Får konsultera någon som kan lära mig hur jag ska handskas med detta nu bara. Men kan ju börja med en liten säsongsavrundning och säsongupptakt.

Skidsäsongen 07-08 var seg fram till SM. Då hittade jag, utan att egentligen veta hur, formen som jag sökt hela säsongen. Visserligen hann jag åka U-23 Vm innan det. Men resultaten där nere var inte annat än ett fiasko. Sm började bra med en 6:e plats på 15km K (Guld U-23). Fortsatte med en 13:e plats på 30km DP (4:a U-23). Sen följde 5:e plats i Sprint-stafetten tillsammans med Niklas K och avslutades sedan med en 2:a plats i vanliga stafetten tillsammans med Niklas K och Rikard A. Sedan hade vi 5-milen i Orsa där jag slutade 7:a (3:a U-23). Efter de tävlingarna rundade vi av säsongen med lite fina vårtävlingar som även dom gick skapligt.

En liten resumé av säsongen som varit. Nu blickar vi frammåt emot nästa säsong. Traditionsenligt blev jag sjuk när jag tog en viloperiod efter säsongen. Verkar som man trycker undan förkylningar under säsongen och istället släpper ut dom när säsongen är slut. Verkar vara en bra egenskap att bli sjuk efter säsong istället för under säsong. Nu är jag i vart fall frisk och det ända som stör lite är en fot som krånglar lite. Men vi ska nog få ordning på den också. Blandar lite orientering tillsammans med övrig träning nu under sommaren. Vore kul om man kunde lära sig hitta bra i skogen. Det är väldigt roligt i vilket fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0