15km F Bruksvallarna

Idag var det skate som gällde i Bruksvallarna. Hade kommit lite nysnö under natten och temperaturen låg på några minus. Blev ett bra och rättvist före idag. Jag startade lagom till Södergren varvade och försökte hänga med honom ett tag. Fick lov att ge mig uppe i den lite brantare backen då han klev på lite för bra för mig. Istället fick jag med mig Marren i släptåg. Drog åt oss ett halvt varv tills vi blev omåkta av en fransman som startade strax efter vi varvat. Sen låg jag bakom honom nästan hela mitt lopp. Kände dock att farten stagnerade efter hand, tyvärr. På mitt tredje varv kom Rickarsson och Ojala förbi oss och Marren gick om mig och upp i rygg där. Fransmannen försökte sedan hänga på men började tappa mark och således också jag. Marren ramlade sedan nere i nerförskörningen och hamnade bakom mig och fransmannen igen. Så låg vi kvar tills Marren drog ifrån oss på nästa varv, vilket var hans sista. Vågade inte riktigt gå med honom när han drog iväg eftersom jag hade ett varv kvar. Stack ifrån fransmannen lite på sista men hade inte riktigt de rätta krafterna idag och tappade ner till en 26:e plats. Marren tog 21:a platsen och Rikard slog till med en femteplats idag vilket även resulterade i att han kör världscupen i Gällivare nästa helg, kul!.

Nästa anhalt för mig blir troligen Idre/Särna tävlingarna om 3 veckor. Tills dess ska vi ha hunnit igång på allvar igen.

Resultat finns här.

Kommentarer
Postat av: Gufen

Du vet det gäller att hålla sig frisk också. Helhetsbilden är viktig för en skidåkare. Nu ska det fan släppa för mig!

2008-11-16 @ 21:04:17
URL: http://www.gustavhall.se
Postat av: jocke

Du vet det gäller att hålla sig frisk också. Helhetsbilden är viktig för en skidåkare. Nu ska det fan släppa för mig!

2008-11-16 @ 21:05:48
URL: http://www.joakimengstrom.se
Postat av: JG

Du vet det gäller att hålla sig frisk också. Helhetsbilden är viktig för en skidåkare. Nu ska det fan släppa för mig!

2008-11-16 @ 21:13:28
Postat av: Andreas Lindgren

Du vet att du är bäst ändå! =)

Det tycker jag i alla fall! Kommer du till Falun i veckan?! =)

2008-11-16 @ 22:30:09
URL: http://glorfindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0