Snöig tävling

Åkte upp till Mora igår efter att ha plockat upp det mesta i nya lägenheten, sweet!. Idag var det träningsrace i Grönklitt. Började med att hämta upp Jocke i Noret. Snöade ganska ymnigt på vägen upp. Inte slutade det heller utan det fortsatte hela tiden. När vi kom upp till Orsa hade dom inte lyckats få ut någon pistmaskin ännu. Så det blev till att traska i 1dm nysnö första varven. Men sen skickade dom i vart fall ut en pistmaskin som efter många om och men körde upp ca 3km på konstsnöslingan. När pistmaskinisten väl hade kört upp spåret så tyckte han visst det var roligt att köra så han fortsatte att köra under hela vårat race. Lagomt kul när man fick tvärnita i någon backe för att försöka ta sig förbi honom ute i diket eller staka förbi honom ute i lössnön uppför. Racet var i vart fall 15km fritt. Fem varv skulle alltså avverkas på slingan. Det var 16 herrar som kom till start. Jag startade 30 sek efter Jocke och höll i stort sett samma avstånd till honom racet igenom. Tror jag var 7-8 sek före honom i mål. Rikard startade 1min bakom mig och höll sånär på att åka ikapp mig. Har inte sett några resultat ännu så jag vet inte säkert hur det slutade men jag tror jag vart tvåa ca 50sek efter Rikard. Helt ok lopp för min del även om jag saknade lite speed. Orkade dock hålla farten hyfsat genom hela loppet så det kändes bra. Skidsport.com var på plats och följde händelsen. Tror det kommer upp lite saker där om det senare.

Cred till Buckas för ett fint deluxe-arrangemang. Cred till alla som ställde upp som åkare och som funktionärer. Mindre cred till Grönklitt som inte kunde preparera spåren innan kl 10 på en helgdag.

Kommentarer
Postat av: ....!

Det är ju Grönklitt vi snackar om... Det vore en större skräll om spåren vore dragna...



Det har varit likadant i säkert 10 år, så varför skulle det plötsligt bli någon skillnad..

2008-11-30 @ 19:03:53
Postat av: Andreas

Cred till Andreas som bar saker till din lägenhet?! :P

2008-12-01 @ 10:31:51
URL: http://glorfindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0