Ramsau update 2

Igår hade vi lägrets vilodag. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Åt choklad, såg på film och läste. Efter lunch for vi ner till Schladming och åt glass och spanade lite på stan. Var skönt att få en dag lugnt även om kroppen fortfarande känns pigg.

Idag var vi tillbaks på glaciären igen. Dagen började bra med att jag glömde stavarna nere i byn och fick åka ner och hämta dom innan jag kunde ta gondolen upp till toppen. Men sen var det fin skidåkning där uppe. Jag och Rikard skateade runt på stora slingan medans de andra åkte på den lilla. Jag fick för mig att det var ganska lika förhållanden på de båda. På eftermiddagen var det så dags för det berömda Schladming testet. Jag var taggad inför testet och hade kallt räknat med en tid under 13 min. Det var dock inte helt optimala förhållanden så jag lyckades inte riktigt nå mitt mål. Blev delad 2:a upp strax bakom Rikard som sprang på bra den sista branten. Bara att ladda inför nästa år, då ska vi under 13 min. Det var trots allt första gången jag gick upp där och det var brantare än vad jag trodde. Efter att ha tagit igen sig några minuter så fortsatte vi sedan upp till toppen. Ruskigt fin utsikt där uppe. Det blev ett fint pass i slutändan även om jag är lite besviken på att inte klarat mitt mål riktigt.



Kommentarer
Postat av: Henriksson

Ser grymt ut Suther! Håll i träningen nu, så blir det här bra till vintern!

2008-10-09 @ 14:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0