Femmans Multisport

Åkte ner till Göteborg på fredagen. Kollade lite på TC och åt lunch i Mölndal. Spanade runt lite mer och väntade in brandmännen (Polarpuls-gänget). Åt middag med dom och lämnade cyklarna som jag transporterat ner åt dom. Åkte sen ut till Kortedala där jag slöt upp med min teampartner Johan Skärskog samt ett damlag från Sthlm. Gjorde de sista förberedelserna på kvällen och snackade ihop oss lite. Var dessutom första gången jag träffade Johan så det var roligt att snacka lite allmänt. Han visade sig vara en trevlig och rolig 38-årig pojke med järnvilja ;).

Tidig morgon som vanligt när det är multisport. Redan kl 7 var vi borta vid starten och fick vårat startkuvert och gjorde i ordning i växlingszonen. Diskuterade lite vägval på cyklingen och gjorde en bra plan. I multisport får man nämligen ofta ut kartorna i förväg och kan planera sina vägval lite. Dock var första och sista orienteringsmomentet gafflat så dessa kartor fick man inte ut innan start utan plockades upp i startögonblicket.

Starten gick och tempot var högt direkt från start. Vi fick släppa täten en del men arbetade på i ett bra tempo. Blev lite småbommar då jag läste lite snett i branterna ett par gånger. Men överlag gick första orienteringen skapligt. Såg att det hade kommit ut lite sträcktider nu men har inte hunnit studera dem så noga ännu. Dock  tappade vi 8 min på Buff på första orienteringen vilket var mer än vad jag hade trott.

Efter orienteringen var det dags för paddlingen och den flöt på riktigt bra tyckte jag. Kunde hålla ett hyfsat tempo igenom den. Efter att ha ögnat lite snabbt på sträcktiderna tycker jag det verkar som vi haft tredje snabbaste tid på paddlingen. Ca 5 min efter Buff och 2.30 efter Lundhags. Riktigt nöjd med det får jag säga.

Efter paddlingen bar det ut på cyklingen. Var lite kallt dom första minuterna eftersom det blev bad när man skulle ur kajakerna. Men det tog inte lång tid innan man var riktigt varm igen. Från ettan till tvåan hade vi en plan men kartan var lite skumt ritad p.g.a lite nybyggnationer så vi gjorde en liten krok här och följde inte vår plan fullt ut. Men det blev ingen grövre miss som tur var. Sedan flöt cykligen på hyfsat bra hela tiden och tempot var helt ok. Mot slutet av cykligen bröt det av med den längre orienteringen.

Den gick orienteringsmässigt bra. Terrängen var tuff och vi tappade lite i tempot med kunde hålla ganska jämna steg med de lag som låg ikring oss.

Sen var det dags att avslutade cyklingen med några kontroller till innan det hela avslutades med en orientering igen. Blev en liten bom på denna annars flöt det på rätt bra.

I mål kom vi som femte lag men ett lag var felstämplat så det blev en fjärdeplats tillslut vilket känns riktigt bra. Jag var nöjd och Johan var nöjd så då måste det ju varit bra.

Sträcktider

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0