SM 15km F

SM i Sundsvall avslutades idag med 15km F. Jag var riktigt sliten igår efter sprinten och mådde väldigt konstigt hela eftermiddagen så mina förhoppningar inför dagen var inte så stora. Men på morgonen när jag vaknade kändes det bättre. Inledde loppet ganska hårt men blev stum redan i de första backarna så jag förstod att det skulle bli en tung dag. Har man ingen riktigt bra dag på de här banorna så rinner både tid och placeringar iväg i snabb takt. Det går inte heller att ta det lugnt och spara på krafterna för man blir stum i vilket fall. Hade inget tryck alls i benen idag utan fick försöka mala på så gott det gick. Blev tillslut en 25:e plats. Men fruktansvärt långt efter tidsmässigt. Södergren dominerade som vanligt hemma i Sverige. Rikard körde riktigt starkt men fick tyvärr nöja sig med en fjärdeplats. Mora fick en medalj på damsidan genom att Anna Haag.

Klarade målsättningen på två av tre lopp så det får väl vara godkänt. Tiondeplatsen i lördags var väl den stora skrällen och det var kanske den som grusade mina planer på att nå topp 15 på 15km loppet. Man kan inte ha bra dagar jämt. Nästa helg har jag inte riktigt bestämt vad som händer ännu. Kanske blir det långlopp i Orsa eller Åsarna. Om två veckor är det Skandinavisk/Sverige cup i Ulricehamn iallafall och efter det väntar spännande tävlingar i Kina. Det mesta inför Kina börjar falla på plats nu iallafall. Kolla in Bagheera SkiTeam för mer info om det.

Ett stort tack till alla ledare som gjort SM till en så smidig tillställning för oss åkare. Vallarna har gett oss grymma skidor varje tävling och övriga ledare har servat oss på bästa tänkbara sätt. Det flyter på smidigt när klubben är ute och det gör att man kan koncentrera sig fullt på sin egen insats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0