15+15km Pursuit

Idag kördes det 15+15km Pursuit i Östersund. Jag fick en bra start på loppet och låg med i toppen. Johan Olsson körde fort ganska tidigt och gick ifrån oss andra. Jag låg i gänget bakom tillsammans med Mats Larsson, Emil Jönsson och Tiio Söderhielm. Fick dock lov att släppa iväg Mats och Emil i det lättåkta partierna ner emot stadion, tyvärr. Blev även några till som passerade mig och jag växlade som 10:a efter den klassiska delen. Gick ut i en klunga tillsammans med Tiio, Håkan Löfström och Fredrik Byström. Vi låg tillsammans hela skatedelen men blev på slutet av tredje varvet inåkta av Peter Larsson, Fredrik Karlsson och Erik Eriksson. Jag försökte att köra på lite halva sista varvet men lyckades inte skapa någon lucka till de övriga så jag avbröt min körning. Inför sista backen så gick Peter och Fidde upp och körde stenhårt. Jag försökte slita mig med så gott det gick. Blev sedan nerspurtad av Bysse, vilket nog inte var någon svårt match för honom direkt =). Slutresultatet blev en 10:e plats. Vilket är ganska ok för min del. Känner att det kunde gått betydligt bättre men även betydligt sämre. Rikard slutade 6:a, Erik 11:a, Marren 16:e och David 20:e.


Toppen av sista backen. Foto: Markus Leijon

Resultat finns här.

Kommentarer
Postat av: Gufen

Bra kört Sralle!! å hälsa de andra Moringarna...dunka på minst sådär idag å ska du se! :P

2009-01-11 @ 13:53:48
URL: http://www.gustavhall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0