Löpintervaller och träningstävling

Imorse blev det löpintervaller i friidrottshallen tillsammans med orienterarna. Det är några snabba rackare men dom sprang inte ifrån mig så mycket iallafall. Vi plockade ihop ett bra pass och känslan i kroppen var bra under hela passet.

På eftermiddagen var det dags för den första deltävlingen i elljuscupen, skidhögskolans träningsserie. Jag hade naturligtvis glömt bort att det var cuptävlingen denna vecka så jag hade inte tagit med mig några hyfsade skidor med ner. Blev till att köra på slaktarskidorna, som gått över stock och sten hela säsongen. Det var inte det lättaste jag åkt på kan jag sammanfatta det med. Tyckte jag öppnade riktigt hårt på det första 4km-varvet men var ändå 33 sek från ledning. Så jag började förstå att jag kanske inte hade det bästa surfet. Blev till att slita igenom resten av loppet. Totalt körde vi 16km (4x4km). Marren vann överlägset före Jimmie Johnsson och Kalle Gräfnings. Själv blev jag nia, 3.22 efter. Nästa vecka har jag bättre skidor och framförallt bättre surf!

Nu är jag uppe i Mora för att ladda upp de sista dagarna inför SM.

Kommentarer
Postat av: Boss J

Hoppas du har bättre skidor nästa vecka då är de SM och ingen el-cup och förresten vad är sur-fet ?

2009-01-24 @ 18:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0