Träningsrace

Idag var det riktigt seriöst träningsrace för högskolan på Lugnet. SVT var med och filmade för att testa utrustningen och personalen inför morgondagens sändning. Racet var som jag skrev igår 3 varv runt King of Mördarbacken banan. Jag kan säga att den är ganska tuff. Shit vad mycket syra det var redan på första varvet. Jag gick i vanlig stil ut ganska hårt men fick betala mångdubbelt för det redan efter första gången uppför mördarbacken. Blev ett riktigt slitigt race för mig men jag lyckades ta mig i mål iallafall. Kanske inte en helt optimal bana att köra första racet på. FIS rekommendation är 400m stigning på 10km åkning. Idag tog vi 483m. Racet blev som sagt en besvikelse ur den synvinkeln att jag var inställd på att ta det som ett skarpt test för att se om det fanns någon chans att köra SM. Jag har nu konstaterat att jag inte alls har den fartuthållighet som krävs för det och har därför nu bestämt mig för att jag står över SM-helgen i Åsarna. Surt, men samtidigt ett bra beslut inför framtiden, tror jag. Jag inriktar istället slutet av säsongen på att komma tillbaks i full träning igen och sedan fokuserar vi emot nästa säsong.
Imorgon ska jag upp och kolla på King och Queen of Mördarbacken. Det kan nog bli roliga tävlingar att följa. Banan är ruskigt tuff och jag tror att många kan få betala dyrt med en alltför tuff öppning. På tredje varvet idag blev jag först lite orolig att det Jocke som kom ikapp mig alldeles för fort men det visade sig att det var Teichmann som skuttade på uppför mördarbacken. Han åkte nog tre gånger så fort som mig vid det tillfället. Var några italienare som såg vassa ut också. Sägs bli fint väder också så det blir nog en härlig dag på Lugnet!.

Kommentarer
Postat av: Anonym



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=1883

2009-03-19 @ 18:28:22
Postat av: Sadde

Ett moget beslut att våga vila, eller va äre man brukar säga..

Resultat från gårdagen, vare nån som imponera?

2009-03-20 @ 08:30:15
Postat av: Lars

Nja, vet inte om någon imponerade så mycket egentligen. Jag kan ju alltid hoppas att dom andra åkte bra.



Jocke har lagt ut resultat: http://engstromjoakim.blogg.se/2009/march/svt-producerad-traningstavling.html

2009-03-20 @ 08:38:14
Postat av: joakim engström

va fan suther! jag som bombade så hårt... värre om vi andra åkte pissdåligt

2009-03-20 @ 17:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0