Läger i Bruksvallarna avslutat

Jag är verkligen dålig på att uppdatera vad som händer nu över sommaren. Får se om jag lyckas skärpa till mig med det framöver. Planen är att det nån gång ska bli en hemsida istället för blogg.

Jag har i vart fall varit iväg ett par veckor nu. Först en vecka i Åsarna/Östersund, hos min Emma, där det blev en hel del  träning och ett besök på Storsjöyran. Mysigt! Sen laddade vi upp inför lägret i Bruksvallarna med några lugna dagar.

Lägret i Bruksvallarna startade förra söndagen med ett löppass och ett styrke/stak-pass. Vi fortsatte på måndagen med stak/benskate tester och en lite längre löptur på em. På tisdagen körde vi ett rullskidrace över ca 13km. Eftersom juniorlandslaget, elitlägret och samtliga skidhögskolor var på plats så blev det ett stort startfält. Gjorde ett godkänt lopp och blev delad trea med Tiio. Men långt efter rullskidkungen Anders Svanebo. Resultat och mer info om tävlingen finns här. På em. blev det ett styrke/stak-pass igen med en del impulser inlagda.

Efter en vilodag på onsdagen som spenderades med ett besök på marknaden i Funäsdalen och en sväng till mysoxecentrum så gick lägret in i en ny skepnad på torsdagen då fjäll-ol inleddes. Vi sprang på fm. och sen körde vi ur oss lite med ett kortare lugnare pass på em. Jag sprang tillsammans med Tiio. Efter den första dagen låg vi på en tredjeplats ca 3min ifrån ledarna. Andra dagen så fick vi problem med ett par svåra kontroller och tappade ner till en femteplats men hade bra häng på tredjeplatsen. Inför sista dagen så hade Tiio fått känningar i en fot och jag hade börjat känna av knäna. Vi hängde ihop med tredjeplatsen halva loppet tills vi bägge kände att vi inte ville riskera något. Istället slog vi av på tempot och tog oss bara i mål på våran femteplats.

Blev ett toppenläger med hårda och fina pass. Är ett riktigt bra go i gänget så det är väldigt sporrande. Nu är jag hemma i Mora och njuter av vilan. Bäst att passa på. För imorgon så åker jag upp till Sälen med klubben på läger igen. Blir en veckas hårdkörning igen innan jag ska ta en lite lugnare vecka och försöka hämta hem all fin träning som genomförts på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0