Läger i Sälen och Cykelvasan

Igår avslutade jag lägret med klubben i Sälen med Cykelvasan. Har haft lite känningar i knät under veckan vilket har gjort att jag helt låtit bli löpningen och istället åkt mer rullskidor och cykel. Kände mig sliten i framförallt överkroppen under slutet av lägret men överlag gick träningen ok där uppe och för tillfället känner jag inget i knät.

Cykelvasan gick också helt ok. Gick fruktansvärt fort i starten och täten såg jag aldrig till. Kom i en grupp som jag tyckte höll bra fart men tyvärr så sprack den gruppen upp ner emot Tennäng och jag låg för långt bak för att haka på den främre delen av gruppen. Sen var det ingen som riktigt ville hålla farten så vi kom aldrig ikapp igen. Efter det var det bara att hänga med gruppen man låg i och jag rullade i mål på 2.56.10 Det räckte till en 59:e plats som jag är nöjd med med tanke på att jag har två lägerveckor i kroppen. Kände mig förvånansvärt pigg hela loppet. Hade små svackor enbart på de partier som var tungcyklade.

Nu ska jag ta en lite lugnare vecka och låta kroppen återhämta sig riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Du verkar vara ordenligt tränad. Det blir nog en trevlig höst och vinter för din del. Håll dig frisk och skadefri nu också!

2010-08-15 @ 22:01:59
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0