Sm Sprint

Idag avgjordes sprinten här på SM. Klassisk åkning och en fin lång bana som passade mig rätt bra. Kvalet kändes ganska segt. Hade värmt upp lite för dåligt så jag gav luftrören en ordentlig chock. Lyckades ta mig vidare på en 22:a plats.

Kvartsfinalen flöt på ganska bra. Blev lite överkörd i starten men lyckades stå på benen. Sen tyckte jag att jag hade bra position hela loppet. Kunde trycka mig förbi Daniel Richardsson in emot sista kurvan så jag kom först in på upploppet och lyckades greja en plats i semifinalen. Hade 7 sek bättre tid än i prologen!

Semifinalen var jag aldrig riktigt med i tyckte jag. Dålig position och kunde inte avancera i fältet emot så starka åkare.

I B-finalen fick jag återigen dålig start och var sist ut. Men på den här banan var inte det så avgörande. Kunde plocka några placeringar här och var och tillslut var jag uppe i ledning. Men sen tog jag brutalt dåligt spårval efter utförskörning så jag tappade en placering. I slutet av sista backen så låg jag på andraplats men hade Jens på gång innanför mig så jag var lite för snäll och vågade inte gå in. Sen fanns inte möjligheten att gå in kvar och ytterspåret var brutalt dåligt att åka i. Tappade allt där och sen blev det en sistaplats i B-finalen.

Jag är ändå nöjd med dagen. Att ta mig så långt som jag gjorde är klart godkänt. Speciellt med det motståndet. Lite jobbigt att man fick stryk av kombon Jocke som körde till sig en 10:e plats ;).

Kommentarer
Postat av: Robin

vad var det jag sa! =)

2010-01-23 @ 17:39:51
Postat av: Adam Steen

Bra kört!!!

2010-01-23 @ 17:53:09
URL: http://www.adamsteen.se/
Postat av: jedin

sprintkungen

2010-01-23 @ 19:54:36
Postat av: M Sandgren

Bra kört idag och lycka till imorgon =)

2010-01-23 @ 21:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0