Inför Vasaloppet

Igår fick jag en sista genomkörare inför Vasaloppet. Körde som jag tidigare skrivit första sträckan i Fiskarhedenvillans lag. Kändes stabilt och bra i kroppen. Var fortfarande pigg när jag gick i mål och skulle inte haft några problem att fortsätter ytterliggare några mil. Fick med mig ett par lag uppför första backen och åkte tillsammans med dem till Smågan. Där tyckte jag att tempot var lite i lägsta laget så jag gick upp och drog och fick snart en lucka som jag utökade emot Mångsbodarna. Hårda fina spår. Men lite kärvt, då temperaturen vid start låg på -27 grader. Blev rätt riven i luftrören men tror inte det ska vara några problem tills imorgon. Jag har ju trots allt envisats med en hosta de senaste fem veckorna utan att ha några större problem när jag tävlat. Men det är lite jobbigt i halsen och småtätt i bihålorna. Stafetten vann vi ju som vi hoppats på innan. Efter att ha haft några lag som var med i matchen i början så blev segern tillslut komfortabel. Tack till Fiskarhedenvillan för en riktigt trevlig dag! Sånt engagemang uppskattas väldigt mycket.


Jag, Marren, David Frisk, Niklas Karlsson och Jocke i sträckordning.

Idag har jag testat skidor uppe i Mångsbodarna och hoppas att dom jag valt ska bära långt imorgon. Jag har ju innan säsongen inte haft Vasaloppet som någon målsättning alls och hade därför inte satt upp några mål alls för loppet. Upplägget på säsongen med att cuperna avslutades för ett par veckor sedan gjorde ju att man kunde fokusera lite på Vasan. Jag har sagt att jag i första backen ska bestämma mig för hur jag planerar att köra loppet. Men det har ju känts riktigt bra på slutet så det lutar åt att jag kommer försöka köra "seriöst" emot en bra placering istället för att jaga spurtpriser. Det återstår att se om man lyckas hålla sig ifrån det. Det är ju så mycket bitar som måste klaffa för att man ska få till ett bra lopp. Kroppen måste vara pigg, skallen vara med och skidorna på topp. Sen måste man ju ha lite tur också och vara med när rätt ryck kommer och undvika trassel. Riktigt svårt att säga en placering som jag vill uppnå. Men jag tror att om allt stämmer riktigt bra så kan en topp 10 placering vara inom räckhåll om man spelar sina kort rätt.

Nu ska jag trycka i mig några gelatinbomber och lite pasta för att fylla upp det sista i depåerna.

Kommentarer
Postat av: Peter

Lycka till imorgon....

Tror stenhårt på dig!

2010-03-06 @ 20:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0