GP Copenhagen

Åkte ner till Andreas och Gustav i torsdags kväll. Sen sov jag där några timmar innan vi for vidare till Märsta och hämtade upp Rickard och sen blev det till Arlanda för att flyga ner till Köpenhamn. Var fint väder när vi kom ner landade på Kastrup så vi beslöt oss för att gå till vandrarhemmet. Blev en fin promenad på nästan 2h. När vi kom till vandrarhemmet fick vi vänta ett tag på våra rum så vi satt oss och spelade lite i väntan. Tillslut fick vi vårt rum och kunde fräscha upp oss lite. Efter det var det dags att göra Köpenhamn. Vi tog bussen in till city och började med att käka pizzabuffe. 20 pizzaslices senare var man nöjd och vi kunde gå vidare. Det började regna lite på eftermiddagen så vi skippade Tivoli. Kollade runt lite i stan och gick sen hemöver igen. Tog oss bort till Bella Center där turneringen skulle hållas och inhandlade de sista korten som behövdes. Tillbaka på vandrarhemmet hade det blivit en stor samling svenskar och vi satt oss ner för att spela lite. Insåg att den lek jag hade tänkt spela inte alls funkade att spela för tillfället då den inte hade en chans emot RDW (Red Deck Wins). Så istället beslöt jag mig för att försöka spela RDW själv. Lyckades låna ihop de flesta korten till leken på kvällen innan. Sen gick vi och lade oss i bra tid så vi skulle vara utvilade till turneringen.


Lördag och dags för turneringen. Gick bort till siten i bra tid innan så jag kunde inhandla de sista korten till leken. Lyckades få ihop alla kort jag behövde och nu var det dags att börja spela. Var drygt 600 spelare som ställde upp så det skulle bli 9 rundors spel första dagen och sen fick de 64 bästa spelarna fortsätta dagen efter. Det behövde alltså gå riktigt bra om man skulle nå dit.


Runda 1: Spelar emot någon dansk som berättar att det är hans första stora turnering och att vi därför kanske måste ta det lite lugnt. Verkade lovande med den presentationen men naturligtvis förlorar jag matchen. Han spelar G/W Ramp vilket inte är min bästa match-up direkt. 0-1


Runda 2: Möter en polack som också spelar RDW. Han drar flest Demigod och vinner enkelt. Inte mycket jag kunde göra år det. Nu är dag 2 i stort sett kört. Men har man åkt till Danmark kan man ju fortsätta. 0-2


Runda 3: Dags att möte en dansk igen. Han kommer först försent till matchen och sen vinner jag lätt andra gamet. Vet inte ens vad han spelade riktigt. Men någon U/R Elemental historia. 1-2


Runda 4: Möter en kille från Östersund som spelar någon RW historia. Vinner ganska enkelt. 2-2


Runda 5: Denna gång ställs jag emot en tysk som spelar RDW. Denna gång drar jag flest Demigod och vinner. Äntligen uppe på plus i vinster. Självförtroendet stärks en aning. 3-2


Runda 6: Svensk som spelar Swan-combo. Har inte mycket att göra åt detta så jag förlorar. Nu är dag 2 helt borta. Men fortsätter spela för att kanske kunna vinna lite ratingpoäng. 3-3


Runda 7: Möter en dansk som också heter Lars. Han spelar B/G Elves och stannar på länder bägge matcherna. Fair enough. 4-3


Runda 8: Dags att möta en tjeck som spelar R/G Ramp. Bägge gör spelmissar men han gör de grövre. Jag vinner ganska komfortabelt. 5-3


Runda 9: Avslutar emot en fransman. Han spelar B/G Elves men stannar även han på länder. Verkar inte gå bra för alverna emot mig. Vinner enkelt. 6-3


Totalt slutade jag alltså 6-3 i matcher. Ganska nöjd ändå med tanke på starten. Det var vissa som missade även på 7-2 så jag hade inte haft någon chans på dag 2 även om jag vunnit 7 matcher i rad efter mina förluster. Slutade på 163:e plats av 608 spelare. Med tanke på att jag varit borta från standard spel ett bra tag så får jag vara nöjd med det. Rickard låg 6-1 men lyckades förlora de två sista matcherna och slutade liksom mig 6-3. Dock blev han 97:a eftersom han förlorade sina matcher på slutet och alltså hade mycket bättre tie-breakers än mig. Andreas började starkt men tappade till 5-4. Gustav blev den bäste av oss han gick 6-2-1 och slutade på 88:e plats.


På söndagen körde jag och Rickard Legacy men det gick inget vidare för någon av oss. Jag droppade efter 1-2 och Rickard droppade efter 2-2. Andreas och Gustav körde 2HG, gick 5-1 och fick en del priser. Gp'n avslutades på söndagen och vi kunde följa slutspelet live. Det var ganska intressant. Japanerna är grymt duktiga men det var en svensk som lyckades ta hem det hela. Finalen var två stycken RDW emot varandra så det är uppenbart att det var bästa leken. Synd att man inte lyckades utnyttja det till fullo.

Mycket trevlig helg var det i trevligt sällskap. Skönt att få lite avkoppling nu precis innan skolan börjar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0