Impulsivt löprace

Påskhelgen spenderade jag med trevliga människor i Göteborg. Besökte Gothcon som brukligt i påsktider. När jag kom hem därifrån i söndags så hade nästan all snö smält bort här i Falun. Var ju ändå bra många decimeter i skogen när jag åkte, men nu var det alldeles bart. Blev en löprunda första passet upp till Lugnet för att undersöka möjligheterna. Det visade sig att det fortfarande gick att åka skidor runt världscupslingan. Så jag har hunnit med att åka lite skidor även denna vecka, men det ser ut som det skulle kunna vara den sista. Eftersom jag ändå lagt ner skidtävlandet den här säsongen så befinner jag mig inte uppe i Bruksvallarna som annars är vanligt den här helgen. Istället tänkte jag åka upp till Mora och paddla lite. Nästa helg är det dags att styra kosan ner till Skåne för multisportpremiär.

Igår skulle jag köra styrka på eftermiddagen så jag tänkte värma upp med ett lugnt varv runt Tisken. När jag kommit ut på slingan såg jag en del löpare och några som jag kände igen. Visade sig att det skulle bli träningsrace. Jag hade fått info om detta tidigare med helt glömt bort det. Blev lite småsugen på att få ett lite hårdare löppass i benen. Så jag joggade hem och bytte skor och ställde mig på startlinjen. Gick ut i ganska högt tempo, som jag egentligen inte ska ha några problem att hålla i 6km, men gick nog lite för hårt med avseende på dagsformen. Fick med mig Hugo Hultqvist i rygg första varvet men sen fick han dra det andra. Mellan 4-5km fick han en liten lucka som jag aldrig lyckades täppa igen utan kom i mål några sekunder bakom honom. Kändes ändå hyfsat för att vara första hårda löppasset sedan Januari. Efter det joggade jag ner mig och fortsatte hem till styrkepasset.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur gick paddlingen? Kallt i vattnet...?

2009-04-19 @ 13:34:28
Postat av: Lars

Vattentemperaturen lyckades jag undvika att testa. Gick bättre än förväntat ;).

2009-04-19 @ 21:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0