På läger igen

Det blev en vilodag i måndags och sedan for jag ner till Falun för att vara med på läger med skidhögskolan. Igår kördes det styrka på förmiddagen och styrkestak på eftermiddagen. Ingen höjdare när överkroppen känns alldeles tom. Fick slita en del för att hänga med. Idag blev det en heldag borta i Bjursås/Sörskog. Vi började med backintervaller i Baggbobacken. Jag var ganska kraftlös idag också och fick slita för att försöka hänga med. Gick bra några intervaller men emot slutet av passet fick jag lov att släppa de starka Falun-Borlänge åkarna med några sekunder. Passet avslutades med avåkning upp till Sörskog där vi duschade, åt lunch och spelade kubb innan vi tog en löptur på vildmarksleden tillbaks till Bjursås. Blev en ordentlig tur på strax över tre timmar på den regnsjuka vildmarksleden. Kände av vissa tendenser till en öm vad igen så imorgon blir det lite alternativa pass för min del. Blir dubbelpass imorgon och sedan enkelpass på fredag inför Vasastafetten på lördag där jag i dagsläget ser ut att springa sträcka 5 emellan Risberg - Evertsberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0