Evertsbergsrännet och födelsedag

Japp idag var det dags att bli ett år äldre igen och vad passar bättre att göra på sin födelsedag än att tävla !?. Det var dags för Evertsbergsrännet och det hade samlat ett stort och bra startfält i år. Mycket folk med i början och det var lite trångt men gick utan incidenter för min del. Loppet började med en liten loop uppe i Evertsberg innan vi tog vasaloppsspåret ner emot Tennäng. Jens Eriksson körde ovallat och drog mycket i början. Jag var också upp och körde en del. Kan inte hålla mig utan blir sugen på att gå upp lite. Dock körde jag ganska lugnt när jag var uppe. Efter vändningen blev vi ett mindre gäng när det blev lite mer körning uppöver. Dom som stakade hängde dock med bra trots att vi försökte köra av dom. Med ca 10km kvar försökte jag att gå ifrån uppöver men lyckades inte skapa just någon lucka och sen var jag ganska rökt resten av loppet. Låg och sladdade i bakre delen av klungan tillsammans med Rikard Andreasson och Markus Leijon. Hade inga krafter att blanda mig i spurten som blev på slutet. Släppte upp i sista backen och tog mig in på en 13:e plats. Mats Larsson segrade före Erik Eriksson och Niklas Karlsson. Idag var det mycket roligare att åka än igår trots att det inte gick att skapa någonting just. Nu på eftermiddagen har det blivit lite tårta och sport på tv. Jönsson dominerar i Kanada. Grymt imponerande att se!

Resultat finns här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen! :D

2009-01-18 @ 23:09:47
Postat av: Anders Carlsson

Grattis (i efterskott). Ska du köra Ulricehamnsloppet 8 februari? I så fall ska jag ta rygg på dig :-)

2009-01-19 @ 08:06:02
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Japp det var jag! ;-)

Grattis i efterskott!

2009-01-20 @ 08:05:03
Postat av: Joakim Engström

Nog för att jag hade klister och en form som är mesig, SÅ krossade du oss idag. fy fan! jag är råstum fortfarande.

2009-01-20 @ 12:32:16
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0