Sprint K Östersund

Idag var det klassisk sprint på Sverigecupen. Många bra åkare med. Riktigt fin och tuff bana som passade mig fint. Tog mig vidare från kvalet som 11:a. Fick sedan åka kvartsfinal emot Emil Jönsson och Håkan Löfström och sen var det roliga slut för denna dag. Fick som vanligt en usel start i kvartsfinalen. Var sen aldrig riktigt med i loppet utan hade en egen kamp med Patrik Karlsson om tredjeplatsen som jag lyckades vinna. Tyvärr räckte inte min elfteplacering ifrån kvalet till någon Lucky Loser-plats utan jag missade precis avancemang. Nåväl jag kommer allt närmare att gå längre i sprint. Efter att Mikael Östberg skejtat lite för mycket i semifinalen blev jag uppflyttad en placering och blev 12:a. Jönsson plockade hem det hela.

Slutresultat finns här.
Prologresultat finns här.

Kommentarer
Postat av: Sadde

Men du är ju iaf sprintkungen under sommarn/jukola!!!

2009-01-13 @ 09:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0