Premiär ifrån Vika till Järpesbo

I lördags sprang jag för första gången loppet ifrån Vika-Järpesbo. Jag har alltid haft något annat för mig när loppet gått av stapeln tidigare. Men i år hade jag möjligheten att vara med och det passade dessutom bra som en genomkörare inför St. Olavsloppet. Blev inte så många som var mer på hela sträckningen i år, tyvärr. Det går lite skador och sjukdomar ibland längdåkarna här i trakten. Andreas Hårrskog hade banrekordet som lydde på 1.36.34. Det var lite av mitt mål med dagen att försöka ta det. Dock är rekordet från 2003 och då var Andreas fortfarande aktiv på hög nivå inom löpningen så jag förstod att det skulle bli tufft. Dom hade dessutom lagt ut nytt grovt grus på vägen så vissa partier var lite mer tunglöpta nu än då. Jag gick ut i ett hyfsat tempo som jag trodde att jag skulle klara av att hålla hela vägen. Hårrskog släppte nästan direkt och Johan Gustavsson släppte efter ca 4km. De restrerande 22km fick jag löpa solo. Eftersom det var första gången jag sprang loppet så hade jag inga referenspunkter alls som kunde hjälpa mig bestämma vilket tempo jag behövde hålla för att kunna slå rekordet. Jag kom i mål först på långa sträckan på tiden 1.37.30. Så det får bli ett nytt försök att slå rekordet ett annat år. Efter loppet blev det grillning, fika och tipspromenad i Järpesbo. En riktigt trevlig dag med andra ord. Efter tipspromanaden så bytte jag om och tog en cykeltur hemöver.

Touren började i helgen också, skoj!

Kommentarer
Postat av: Adam Steen

Härligt, du är en snabb jävel du :)

2009-07-06 @ 21:55:28
URL: http://www.adamsteen.se/
Postat av: Anders Suther

Grattis Lars,

önskar en släkting...

2009-07-06 @ 22:47:50
Postat av: Anders Carlsson

Gratulerar. Du verkar vara i god form. Lycka till på St.Olavsloppet.

2009-07-07 @ 23:17:54
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: Linapina

Starkt jobbat!

2009-07-08 @ 01:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0