Lida Loop - Parkeringsböter utfärade

Efter en veckas plantering var det dags att bryta av med en härlig helg. Efter ett lättare träningspass på lördag morgon så for jag ner till Stockholm tillsammans med en arbetskamrat på eftermiddagen. Boende blev det på Brännkyrka brandstation denna gång. Mycket trevliga människor där som tog hand om oss. På kvällen såg vi på den dåliga fotbollsmatchen emellan Sverige och Danmark. Några av brandisarna hade målat Svenska flaggor på kinderna. Så det var lite skoj att dom mitt i matchen fick ett larm som dom tvingades rusa iväg på. Ruskigt fin brandstation var det och om jag inte missminner mig hade den blivit framröstad som Sveriges finaste 2005.
På söndag var det så dags för Lida Loop. Jag har inte tävlat MTB sedan jag var ungdom så det var lite kul att vara med och cykla igen. Tyvärr fick jag lov att stå i tredje led eftersom jag inte hade några aktuella meriter att seeda upp mig med. Så det blev ordentligt hetsigt i början för att försöka plocka några positioner. Jag hade en del problem på de tekniska partierna där det hoppade och for vilket troligen berodde på att jag pumpat upp mina däck lite för hårt. Efter ca 3 mil halkade jag på en rot och min rumpa fick smaka lite stenhäll. Var lite öm direkt efter men inget man tänkte allt för mycket på under resterande del av racet. Efter målgång och nu dagen efter känns det dock ganska mycket. Men klarade mig med bara mjukdelsskador som tur var. Efter de första två looparna, ca 4 åkta mil, så var jag t.o.m uppe i ledning i damklassen ;). Men ut på den sista loopen var det ett ganska tufft tekniskt parti som sög musten ur mig totalt. I backen efter fick jag kvittera ut ordentliga parkeringsböter och de sista två milen blev en kamp för att över huvud taget ta mig i mål. Tappade 14 min på täten de första 44km och sen tappade jag 16 min till de sista två milen. Men jag kom i mål på en 46:e plats tillslut. Bara att ta nya tag framöver. Det var riktigt skoj att cykla i vilket fall. Så det kan nog bli fler lopp om det passar. Gäller att bli lite bättre i de tekniska partierna bara.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha, ha! Jag tänkte på dina cykelbravader när jag gnetade fram och tillbaka till Vattnäs ikväll, det tyckte jag var jobbigt :)...

2009-06-09 @ 22:58:58
URL: http://dietistasa.wordpress.com
Postat av: Åsa

Kolla här förresten, på tal om glykogen.



ek/pressrelease/view/aaterhaemtning-vid-traening-301024" rel="nofollow">http://newsdesk.se/pressroom/norrmejerierek/pressrelease/view/aaterhaemtning-vid-traening-301024

2009-06-09 @ 23:01:59
URL: http://dietistasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0