Åskådare på WC-Falun

Fredagens race uppför mördarbacken var häftigt. Vi stod uppe i toppen av backen och hejade på åkarna. Hellner tog tidigt greppet där uppe och ingen lyckades slå hans tid där. Teichmann räknade man nästa bort, även om han på förhand var mitt hetaste tips. Men efter en mäktigt avslutning, som han gjort några gånger tidigare, så lyckades han ta segern före Cologna.

Lördagens race beskådade jag på tv eftersom man ser så mycket bättre hemma. Cologna imponerade verkligen igen. Grymt starkt kört. Kul med flera svenska framgångar också. På kvällen blev det en sväng på Harrys. Kul att träffa massa skidfolk och snacka skit.

Idag var jag återigen uppe på Lugnet och såg på racet live. Bägge segrarna kändes ganska klara tidigt och det var ingen riktig spänning om segern. Desto mer spännande var det om placeringarna bakom. Vittoz avslutning var häftig. Man såg att Legkov fick slita riktigt ont uppför mördarbacken på det sista varvet. Kalla fixade en fin tredjeplats. Man blir rejält sugen på att tävla när man ser dom plåga sig uppför backarna.


Cologna var ohotad och såg ut att ha full koll på läget.


Även Kowalczyk såg ut att ha allt under kontroll även om hon fick slita lite mer.

Kommentarer
Postat av: Joakim Engström

jag saknar en bild ;)

2009-03-23 @ 18:24:53
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0