Första fartpasset kändes ok.

Igår körde jag första fartpasset. Det kändes helt ok. Pulsen på intervallerna var normal och man fick smaka lite på mjölksyran igen. Tyvärr hade både jag och Jocke vallat  bort oss lite även om jag ändå lyckades genomföra passet. Klisterföre trodde man det skulle vara. Men det visade sig att det visst hade snöat lite under natten.
Eftersom passet ändå kändes så bra har jag planerat att köra träningstävling med högskolan imorgon. Blir intressant att se hur man orkar med ett 10km lopp. Banan blir 3x3.3km på King of Mördarbacken banan. Gött med 483m totalstigning på 10km ;).
Idag har jag kört första styrkepasset med fria vikter igen. Tur att tävlingen är imorgon för på fredag lär jag ha träningsvärk så det skriker om det. Det kändes dock väldigt bra och jag behövde inte gå ner i vikt mot det jag tidigare kört på. Ska kolla på sprinten och sedan springa en sväng ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0