Busväder

De senaste två dagarna har vädret varit väldigt upp och ner. Igår körde jag rullskidor på fm. och stod nästan still i motvinden den sista delen av passet. Rundan tog 15 min längre tid än den brukar göra. Men lite extra träning ska man väl inte klaga på. På kvällen hade vädret lugnat ner sig lite och solen tittade fram. Då var jag iväg till Vika på årets första teknikträning i orientering. Det gick hyfsat efter några slingor.

Idag var det lite regntunga moln på morgonen. Men lämpligt till jag stack ut och paddlade så kom solen fram och lurade mig att lämna regnjacka i bilen. Lagom till jag kommit bort till Sollerön så blev det dock snabbt ändring på vädret. Det blåste upp och vågorna ökade i amplitud från 10cm till närmare 40cm. Som topp på verket kom en störtskur. Var bara att vinkla av till en lite annorlunda rutt en tänkt. Men Razorn visade sig från sin bästa sida så jag kom hem utan att bada i alla fall, även om jag var ganska blöt av vågorna som slog in över kajaken. På eftermiddagen/kvällen så hjälpte jag till att arrangera Lång-KM i orientering uppe i Evertsberg. Jag fick förtroendet att hänga ut några kontroller och jag hörde ingen som klagade för mycket över felplacerade kontroller så jag antar jag lyckades skapligt åtminstone.

Imorgon drar jag neröver landet för att köra multisport i Norrköping på lördag tillsammans med Niklas. Förhoppningsvis är jag piggare än sist när vi var nere i Skåne. Ska bli skoj att köra lite nu igen när träningen har börjat kännas hyfsad. Här finns information om tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Sadde

Ol-tekniken verkar va på topp, synd att du inte kunde följa med på Jukola.

2009-05-29 @ 09:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0