Kolmården Adventure Race

Det blev en bra helg för Team Polarpuls.com nere i Norrköping i helgen. Jag och Niklas vann lång herr och Eva och Jörgen kom 2:a i lång mix.

Tävlingen började med er prolog löpning på ca 2,5km. Niklas gick upp och drog på riktigt rejält och det var ett lag till som var med och stimmade lite i början men släppte några meter på slutet. Vi fick ca 30sek försprång till de övriga favorit tippade lagen.
Nästa moment var 13km paddling. Vi kom iväg bra men fick lite problem vid första lyftet då Niklas slog upp sitt roder. Men vi ordnade upp det ganska snabbt och kunde köra vidare. Paddlingen i övrigt gick riktigt bra med våra mått mätt och vi tappade totalt med strulet och lite dåliga kontrollplockningar ca. 4-5min på de allra snabbaste lagen. Riktigt bra utgångsläge för resten av tävlingen med andra ord. Nu hade vi tagit oss igenom vårt sämsta moment utan större tidstapp.
Vi fortsatte sedan vidare ut på en 19km lång snitslad MTB som var förhållandevis teknisk. Niklas var fortsatt riktigt stark och höll farten uppe rejält. Jag fick be honom att lugna sig ett par gånger då han var på gränsen till för stark för min del. Vi vann varje delsträcka på cyklingen och plockade in en hel del tid på framförvarande lag. Efter cyklingen var vi uppe på en andraplats tillsammans med Team Netcompetence ca 2min efter ledande FJS.
Nu följde en längre orientering. Niklas började bli lite seg men vi höll uppe farten rätt bra och till ettan hade vi gått ikapp FJS. Netcompetence hade dock gjort ett bättre vägval och var före oss. Vi visste inte riktigt hur vi låg till men fortsatte att kämpa på och in till varvningskontrollen var vi uppe i ledning. Värmen gjorde att vi tog en tur över växlingsområdet för att fylla på vätskedepåerna. Orienteringen avslutades med några långsträckor där orienteringen flöt på bra för oss och vi kunde rycka ifrån till en ledning på ca 5min inför cykelorienteringen.
Nu gällde det bara att hålla ihop det på cykelorienteringen. Niklas började bli ganska sliten så jag låg först och skötte orienteringen. Men Niklas hängde med på kartan bakom mig hjälpte mig att undvika onödiga missar. Det funkade bra för oss och vi gjorde inga bommar och kunde utöka våran ledning till nästan 7min inför det avslutande momentet.
Vi hade ingen riktigt aning om hur långt före de andra vi var när vi gav oss ut på den avslutande korta orienteringen. Men när vi var på väg emot ettan så mötte vi Netcompetence så vi kände att det skulle gå vägen om vi bara höll ihop orienteringen på slutet. Vid andra kontrollen bröt det av med ett äventyrsmoment i form av Flying Fox. Det var en lina spänd från ett torn på ena sidan sjön bort till andra sidan. Sen spände man fast sig i en trissa och for iväg. Det var ganska härligt faktiskt, trots att jag inte trivs jättebra på höjder. Efter det så fortsatte vi med den sista biten av orienteringen och kunde ta oss imål som segrare. Mycket härligt!


Imorgon börjar planteringen. Blir fint väder så det gäller att dra på solskyddsfaktorn! ;)

Kommentarer
Postat av: Hammer

grattis!

2009-05-31 @ 20:22:20
URL: http://indiepop.blogg.se/
Postat av: Linapina

Grattis!

2009-06-01 @ 00:51:12
Postat av: Joel

Bra jobbat! Grattis!

2009-06-01 @ 09:17:44
Postat av: Joakim Engström

Grattis!!!!!!!!!!! bra kört!

2009-06-01 @ 12:28:55
URL: http://www.joakimengstrom.se
Postat av: JG

Gott gott

2009-06-01 @ 21:56:29
Postat av: Sadde

Nice! Kommer ihåg hur du såg ut förra året så tare lugnt på hyggena.

2009-06-02 @ 09:43:38
Postat av: Lars

Hehe, plantbrännan är ju snygg ;).

2009-06-03 @ 19:43:56
URL: http://larssuther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0