På väg emot Mallorca

På valborgsmässoafton lyckades jag vinna två badmintonturneringar eftersom mina stora rivaler, Jimmie och Jocke, inte var med denna gång. Men känner att spelet börjat sitta allt bättre. Så om ett tag kan man nog rucka på dessa giganter.
I helgen var jag nere i Stockholm. På lördagen kvalade jag till SM i Magic och på söndagen utforskade jag terrängen nere i Flemingsberg lite. På måndagen hade vi möte och fotografering tillsammans med multisportlaget. Var ute på Ekerö och tog några förhoppningsvis schyssta bilder. Riktigt skoj att träffa alla i laget igen!
Igår var jag återigen uppe i Mora och gick på skidklubbens årsmöte. Hade varit grymt skoj att vara på skidhögskolans middag i Östersund. Det verkade som dom som var där hade grymt skoj. Men det fick helt enkelt inte plats i programmet.
Idag har jag tagit ett varv på Moraklocks-rundan. Blev så inspirerad när Jocke skrev om den nyligen att jag fick lov att plocka med mig rullskidorna upp till Mora och ta ett varv innan jag åkte ner till Falun igen. Det gick bra 99% av turen. När jag var inne på sista minuten lyckades jag köra ner i en grop och slå ihop rullskidorna. Så låg man där på asfalten. Första turen på rullskidorna och första vurpan avklarade alltså. Blev inte värre än lite skrapsår på knäna och en öm hand.
Imorgon far jag till Mallorca tillsammans med ett gäng ifrån Falun/Borlänge. Ska bli riktigt skoj att komma iväg och cykla lite där nere. Första gången jag gör det och alla säger att det är helt grym terräng att cykla i. Lite lagomt varmt ska det dessutom vara där nere vad jag har hört.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Kan du beskriva Moraklocksrundan if man är i Mora någon gång?

2009-05-06 @ 21:37:50
Postat av: Anonym

Hej. Kan du beskriva Moraklocksrundan if man är i Mora någon gång?

2009-05-06 @ 21:38:21
Postat av: Anders Carlsson

Ha det så trevligt på Mallorca.

2009-05-07 @ 08:16:16
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: Lars

@Moraklocksrundan: Åk upp till Bergkarlås. Sväng höger vid gamla affären och följ den vägen till Brunnvasselbodarna. Där tar du höger innan bron och följden sen vägen tillbaks till Mora-klockan. Sen är det bara att åka ner till Mora via Färnäs. Går ju naturligtvis att åka åt bägge håll. Jag föredrar att åka via Färnäs först.

2009-05-08 @ 20:50:41
URL: http://larssuther.blogg.se/
Postat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se en del nyttiga grejer och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-01 @ 15:41:24
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0