Premiär på terrängserien.

Mallorcalägret var en riktigt bra kick-off inför sommarträningen. Blev över 30h träning där nere på en vecka och en del hårdkörning uppför bergen hann vi med också. Nästan så man redan längtar till nästa år!

När vi kom hem så blev det en natt i Falun innan jag och Gustav begav oss ner i landet igen. Vi for till Hallstahammar och körde lite multisport tillsammans med Åsarnabrudarna. En ny multitävling som arrangerades som projektarbete av Alexandra Olofsson. Blev lite händelser redan på vägen ner när brudarna lyckades kvadda sina cyklar genom att backa in i en stolpe på campingen. Men dom lyckades låna ihop cyklar där nere. Tävlingsdagen blev det riktigt fint väder och banan var skoj. Jag körde tillsammans med Emma Wiken och vi kämpade oss igenom den långa banan. Tyvärr fick vi stryk av Gustav och Lisa men som tur var kom Katja och Frida efter oss så vi slapp undan disken =). Vi spöade ju även Åsarnas bidrag i herrklassen så det gick riktigt stabilt. Det var en trevlig helg med trevligt sällskap i vilket fall även om man var lite småtrött sedan Mallis.

Idag har det blivit ett rullskidpass på förmiddagen. For till Sollerön via Gesunda och naturligtvis börjar det regna när man nådde solens ö. Men det var inte värre än att man tog sig hem utan att frysa ihjäl. Nu på kvällen har jag sprungit terrängserien här i Mora. Missade första deltävlingen förra veckan så det gällde att spöa Sparr idag för att ha en chans på totalen. Benen var inte helt pigga efter mängdträningen som varit nu på slutet. Jag har ju dessutom inte kommit igång så bra med löpträningen i år heller. Men jag lyckades springa ifrån Thomas ut på det tredje varvet av fyra när jag gjorde en liten fartökning. Så nu gäller det att hålla benen pigga till nästa måndag då det hela ska avgöras. Tiden var bättre än första gången i fjol vilket kändes bra med tanke på känslan som varit i kroppen ända sedan körtelfebern.

Imorgon ska jag paddla en sväng tillsammans med Polarpuls.com lagkompisen Anders Eriksson innan jag far ner till Falun igen. Hade egentligen tänkt åka ner nu på kvällen men när Anders svängde förbi här på förmiddagen med kajaken på taket kände jag direkt suget efter att få paddla lite så det var inget att tveka på =).

Kommentarer
Postat av: Adam Steen

lät som det var trevligt på mallis, som vanligt! Fan du ser, du är snabb direkt på löpningen :) talangjävel :)

2009-05-18 @ 23:02:59
URL: http://www.adamsteen.se
Postat av: Adam Steen

Såg ut att varit trevligt på Mallis, precis som vanligt! Å löpningen drar du igång med och är snabb som vanligt! Talangjävel :)

2009-05-18 @ 23:10:53
URL: http://www.adamsteen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0