Vinst i terrängserien.

Efter en heldag i skolan igår så blev det snabba puckar upp till Mora för att hinna med att springa sista deltävlingen av terrängserien. Hann bara byta om direkt innanför dörren innan jag fick lov att börja springa emot Hemus. Kände mig mycket piggare innan start denna gång. Jag hade bestämt mig för att försöka öppna lite hårdare denna gång och försöka komma ner under 8 min. Sparr höll i ganska bra det första varvet men fick lov att släppa på det andra varvet när jag gick på ännu hårdare. Jag fick själv sota en aning för den hårdare öppningen mot slutet av loppet men tror att jag lyckades komma i mål på 7.59. Jag har inte sett den officiella tiden ännu men hoppas att den inte blir korrigerad åt fel håll :). Ifjol tror jag att jag hade 7.56 som bästa tid så det känns riktigt bra att jag är i närheten av den igen. Kan tilläggas att jag första gången i år hade 8.07. Totalt lyckades jag alltså vinna terrängserien i år också. Traditionsenligt fick jag med mig en stor nalle hem ;).

Idag har jag kört backintervaller i Orsa. Det var första gången sedan januari som jag körde ett helt intervallpass som kändes riktigt bra. På eftermiddagen var jag ute och cyklade lite mountainbike ikring Hemus. Hade tänkt avsluta med att åka upp till Rostberg men dom höll på att reparera en bro så det gick inte att ta sig över ån. En tuffare vecka på Mallorca följt av en lugn långhelg i Linköping med kortvridandet och enbart lite tjuvträning verkar ha gjort gott för formen. Nu hoppas jag att denna känsla kan vara med mig framöver så ska sommarträningen som vanligt bli ett rent nöje.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis! Kul att löpningen går bra! Vi ses kanske någit i Mora i sommar! Kram I

2009-05-26 @ 22:24:26
URL: http://followdirgni.blogspot.com
Postat av: Anders Carlsson

Vad kul att du kommit igång ordentligt nu efter sjukdomen. Hoppas du får en bra sommar med mycket träning.

2009-05-27 @ 07:33:55
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: waxman

grymt pris

2009-05-27 @ 09:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0