Hackmora Bergslopp

Blev en grabbkväll i Falun igår. Tv-spel, pizza, chips och Vm-fiasko tillsammans med trevligt sällskap. En bra uppladdning inför dagens race med andra ord. Hälen kändes inte av så farligt i morse. Dock känner jag av den en aning nu men det är ganska lugnt. Småkyligt höstväder bjöds det på som brukligt. Racet startade i hög fart och jag släppte ganska direkt dom allra snabbaste. Efter första kilometern började man bli ganska seg med jag försökte att mala på i ett hyfsat tempo uppöver. Vi blev en liten klunga som jagade bakom de två snabba Turebergslöparna. Jag var väldigt stum den sista biten och tvingades släppa dom med ca kilometern kvar. Lyckades ta mig in på en sjätteplats tillslut med tiden 12.28. Det är ändå bara 13sek ifrån min bästa tid som jag hade när jag vann 2004. På den tiden var jag ett antal kilo lättare och trivdes betydligt bättre att springa uppför. Så jag är trots allt nöjd med min sjätteplats. Dom andra springer snabbt helt enkelt. Imorrn drar vi till Ramsau!


Stum-Björn i låren ?   Foto: Fam. Jacobsson/Malmin

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0