Tjurruset

Efter avslutat läger i Vålådalen blev det bara en snabbvisit i Mora för att byta till vinterkläder innan jag fortsatte ner till Torsby. Blev ett lugnt skatepass på lördag fm. för att känna lite på skidorna. Efter en tidig lunch bar det av ner till Karlstad för att springa Tjurruset. Som vanligt var det strålande väder där nere och även deltagarrekord i år. Lite hetsigt i starten med folk som vill visa upp sig. Men redan efter första kilometern kunde jag och Per Jacobsen gå ifrån de övriga. Bitvis gick det riktigt fort. Framförallt på de lättlöpta partierna där Per kunde utnyttja sin kapacitet till fullo. Efter ca 7-8km var den en ordentlig myrpassage. Där gick jag förbi och försökte dra ifrån. Men jag fick bara några meter och när vi kom ut på den lättlöpta tallheden igen så gick han ifrån. Kom i mål på en andraplats 26 sekunder efter. Banan var 11.4km i år och delvis riktigt tungsprungen. Hade tiden 46.27. Vi vann lagtävlingen iallafall. Idag blev det ett lugnt klassiskt pass i tunneln innan vi åkte upp till Mora igen. Passade på att få lite stryk i badminton och köra styrka på kvällen innan jag åkte ner till Falun.


Småsega ben med ca 1km kvar. Foto: Kajsa Rickardsson
Resultat

Kommentarer
Postat av: Värmlänning

Bra sprunget - nästa år får du slå Jacobsen - kolla filmen på Youtube

2009-09-21 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0