Tour de Falun: Etapp3

Blev ingen mer tävling i helgen för min del. Kände av en vad lite när jag vaknade så efter en liten testrunda så avstod jag från att åka till Malung. Blev lite annan träning i Mora under helgen. Såg att dom vann STAR på ca 11h så det hade varit rätt slitigt att köra det.

Har varit i Falun sedan i måndags och tränat på en del. Igår hade vi även Kick-off för skidhögskolan. Lite sammarbetsövningar och middag med alla idrotter gemensamt. Trevligt!

Idag blev det en lugn löptur tillsammans med Adam S och Kalle G på förmiddagen. På eftermiddagen var det dags för tredje etappen av Tour de Falun. Blev lite stressigt innan start när spärren på ena skidan släppte. Men efter lite service så fick jag ihop det igen. Dagens bana var 9.5km och vi körde masstart klassisk stil. Vi började med en backe på ca 6.30 min där det var ett spurtpris. Jag gick upp och körde i sista brantare partiet av backen men Håkan Löfström hängde på och kunde lätta plocka hem spurten. Farten sjönk en aning efter spurten och Kalle Gräfnings kunde ansluta till oss. Sen låg vi och växeldrog tills det var ca 3km kvar så Håkan satt in ett rejält ryck. Jag låg sist i gruppen då och det blev några meters lucka mellan oss. Jag lyckades först jobba mig ikapp Kalle och sen kunde jag passera honom och jobba mig ikapp Håkan också. Sen låg vi ihop tills spurten där han återigen var för stark för mig. Ruskigt stark var han idag. Jag hade dessutom lättare rull än Hank. Kalle åkte in på tredje plats ca 30sek bakom oss. Imorgon är det dags för sista etappen som är en klassisk masstart. Jag har ingen riktig koll på totalställningen just nu. Men jag antar jag går ut en bit bakom Hank så det blir till att försöka jobba ikapp honom. Ska bli en ganska tuff bana imorgon på 12km.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0