Matsboloppet

Efter att ha tränat på bra i några dagar nu tänkte jag att kroppen skulle vara lite sliten. Men istället känns det bättre och bättre. Skönt! Igår körde jag att långt DÖK-pass på fm. Efter halva passet fick jag sällskap med diverse cykel och bloggkändisar ifrån Falutrakten, trevligt! Var lite mör i armarna efter det och skatepasset på em. var lite segt till en början. Men efterhand så släppte det.

Idag körde jag ett lugnt distanspass på fm. tillsammans med några Falun-Borlänge åkare. Sen på kvällen så åkte jag ner till Hedemora och körde Matsboloppet i elljus. 3.8km klassiskt med parstart. Kände mig riktigt pigg. Jag hade bra glid men sämre fäste. Tre stycken var vi som kom till start i herrar motion. Jag lyckades gå segrande ur striden med 37 sek. Ca 5min efter målgång så körde jag ett till varv i fart. Det varvet gick bara 10 sek långsammare än mitt tävlingsvarv.

Resultat

Till helgen blir det Ica-loppet i Åsarna på lördag och sen åker jag ner till Stockholm och kör Värmöloppet på söndag. En riktigt långloppshelg med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Jag får be att gratulera långloppskungen till bra insater helgen!

2010-02-07 @ 18:52:25
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0