Sm Duathlon

Idag inledde jag mitt tävlande på de fina banorna här uppe i Piteå. Som vanligt blir det tuffa och rättvisa banor när vi kommer på SM. Är man i bra form på dessa banor är det en fröjd att åka. Jag har ju sökt med lykta efter formen i år och var väldigt osäker på vart jag stod inför dagens tävling.

Som vanligt var det ganska hetsigt i starten. Många som egentligen inte behöver vara i täten som vill vara med där uppe i början. Efter de första långa åkbackarna hade dock fältet börjat spricka upp. När vi varvade efter 5km så var jag med i tätgruppen på 11 personer. Ut på andra varvet började det även spricka i vår grupp. Jag kände mig pigg och förbättrade min position. Men tyvärr så klantade jag till det och ramlade så jag blev en bit efter. Försökte att lugnt åka ikapp dom framför. Kom ikapp Markus Ottosson och Mikael Norberg som släppt. Men dom andra lyckades jag aldrig nå. Micke gick sedan ifrån mig och Otto på det sista varvet. In till växling var jag på 11:e plats. Bytet strulade en del då spännet under foten inte ville släppa, småpanik! Kände direkt ut från växling att det skulle bli tunga 15km fritt. Fick släppa Otto i den branta stigningen på första varvet och sen åkte jag själv resten av loppet. Fredrik Karlsson åkte som vanligt riktigt starkt på fristilsdelen och passerade mig. Men sen lyckades jag hålla undan för de andra som kom bakifrån. Så en 12:e plats åtminstone.

Sammanfattningsvis så var klassiska delen mycket bra sånär som på vurpan som ställde till det lite. Fristilsdelen var tyngre än vad jag hade hoppats på. Placeringsmässigt är det bra men tidsmässigt är man alldeles för långt efter. Klubben åkte överlag mycket bra. GULD till Anna på damsidan!, Sofia 4:a, Eva 6:a. På herrsidan blev Rille 5:a, Marren 6:a, Jag 12:a, Jocke 14:e och Leijon 16:e. Lag-guld på både herr och damsidan. Nu laddar vi om inför sprinten på lördag.

Resultat

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Det var väl inte så tokigt. Synd med fallet där men det ingår väl att det händer nåt när du tävlar. Du är ganska lik mig där...



Jag tävlar på söndag. Ska försöka hålla mig själv på benen och materialet helt.

2010-01-21 @ 21:13:25
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/
Postat av: Linpina

Snyggt kört, grattis till guldet!

2010-01-22 @ 01:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0