Tillbaks på skidor

Ja nu har jag kunnat åka skidor mer eller mindre i tre dagar och det är skönt. Gör lite ont i axeln till och från men inte värre än att jag kan träna. Började med ett riktigt lugnt kort pass i fredags för att känna på hur det kändes. Eftersom det inte blev något sämre alls utan nästan bättre så vågade jag mig igår på att köra lite intervaller. Jag och Solin drog upp till Gopshus och körde lite duathlon eftersom det pågick hundtävlingar i Hemus. Det kändes hyfsat även om man var lite ringrostig.

Idag blev det en fin långtur uppe i Garberg. Såg ingen mer förrän jag stötte på Argårds och Sandgren ute på mitt sista varv. Temperaturen låg på behaliga -7 grader och det blev ett riktigt skönt pass. På eftermiddagen blev det ett A2-pass i Hemus. Kändes rätt ok det också även om det gick lite kärvt i nysnön som föll.

Imorgon blir det ett par pass skidor och sen ska jag packa inför SM som börjar på torsdag för min del. Det ser vi fram emot!

Har varit riktigt skoj att se de svenska prestera så bra i helgen. Extra skoj med klubbkompisen Martin "Marren" Johansson som åkte in sig på en riktigt fin 14:e placering i sin världscupdebut. Han blir tuff att tas med på SM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0