SM 50km F

Blev ingen riktig semesterresa i Skellefteå. Fem varv på en ganska tuff milbana kördes. Dessutom var det lite löst och tungt att åka. Jag inledde ganska stabilt och höll mig kring en 12 plats fram tills 43km då jag körde in i väggen. Tyckte inte att jag gått ut för hårt men det var väl lite tuffare före än vad jag väntat mig och 50km F är väl inte riktigt min paradgren heller. Ifrån 43km så gick det över till ett lopp att försöka ta sig i mål och det klarade jag av iallafall även om det var tufft. Såg lite stjärnor på himmelen uppför några backar ;). Jag hade kört ikapp Magnus Engström 1.30min och David Frisk 2.30min men fick lov att släppa dom och tappade fruktansvärt därifrån och i mål. Magnus passerade t.o.m mig i resultatlistan. Jag rasade ner till en 24:e plats. Inget att hänga upp sig över. Jag hade ju inga direkt mål med femmilen men hade jag hållit mig på den position jag hade tidigare under loppet hade jag varit riktigt nöjd. Låg länge före Jocke men han passerade mig på sista varvet efter att ha blivit bra påhejad av coach Minatti "Kör Jocke, Lars är stendöd" ;). Rille körde grymt bra och han och Södergren hjälptes åt till en första och andraplats. Det räckte till ett lagbrons för Rille, Jocke och mig.

Resultat


Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Jobbigt att den där väggen dyker upp när man minst anar det. Är det löpning som gäller nu?

2010-04-01 @ 08:09:03
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0