Fjäll-OL Etapp1 - Breakdown

Första dagen på fjäll-OL blev ingen höjdare. Första två kontrollerna gick stabilt. Jag och Markus gick loss tillsammans med Erik och Niklas. På väg emot trean började ja få rejäla känningar i knäet, oroväckande. Vi fick lov att dra ner på tempot och släppa det andra Mora-gänget. Det räckte tyvärr inte och när vi nådde sexan tvingades jag kapitulera. Lämnade brickan till Markus som fick springa vidare i den grupp som kommit ikapp oss. Han sprang dock ifrån dem och kunde gå in som tvåa på etappen drygt 9 min efter segrarna som var Erik och Niklas. Själv linkade jag hemöver med ett smärtande knä. Tråkigt att det inte höll men det var lite av en chansning att springa då jag visste att knäet inte var helt bra. Har fått lite hjälp att stretcha ut benet efter och det känns lite bättre nu igen. Kan i var fall gå, så förhoppningsvis kan jag åka rullskidor och cykla utan större besvär. Får ta det lugnt med löpningen ett tag till och se om det kan bli bättre. Naturligtvis blev vi inte godkända eftersom hela patrullen inte var runt hela banan. Markus springer vidare tillsammans med Jimmie Johnsson som sprang med David Frisk första dagen. David lyckades ju dock stuka sönder foten så även han fick bryta. Klent virke i Moragrabbarna. Själv åker nog hem från lägret på söndag då rullskidmöjligheterna är ganska begränsade här uppe och jag varken har kajak eller cykel här uppe.

Kommentarer
Postat av: Robinjo

Tja Lars!



Synd me knät. Hoppas du tar hand om det rejält och kryar på dig snart så man får skåda ditt vackra steg snart igen... ;)



Ha de! // Robinjo

2008-08-02 @ 18:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0