Tester

Igår gjorde jag laktattester på bandet i Mora. Hade något högre puls än jag brukar vilket troligen är en reaktion på att jag inte sprungit så mycket på sistone. Löpningen är det som håller konditionen uppe bäst. Jag åkte i vart fall samma backar som ifjol och det kändes bättre i år fastän jag hade lite högre puls. Paddlade en sväng på SIljan efter testet. Blev upp till Soldkalvarna och vända. Sjön låg spegelblank och solen var på väg neröver, ruskigt vackert. Sen att man hade bra musik i öronen gjorde ju inte saken sämre. Blev lite kallt emot slutet av passet. Termometern visade bara 10 grader när jag kom i land. Kanske måste man inse att det faktiskt är hösten som har kommit. Den här sköna värmeböljan som brukar ligga i augusti verkar ha uteblivit i år. Kvällen avslutades hemma hos Marren där lite vuxenpoäng inskaffades genom att se Masjävlar följt av Vasalopps-Dvdn och käka kex och ost. Marren hade varit och tävlat i Torsby men var inte helt nöjd med loppet. Rikard blev bästa åkare från klubben och bäste svensk på en delad 2:a plats. Jocke åkte in på en 7:e plats, nyförvärvet Adam Johansson på en 9:e plats och Marren blev 10:a. Ser ut som vi kan bli starka till vintern.

Imorgon ska jag göra test igen för att exprimentera lite med hur kroppen reagerar på att göra test olika tider på dygnet. Har man inget roligare för sig kan man lika gärna ägna sig åt sådant. Dessutom blir det en perfekt uppvärmning inför Hammers Hill som går av stapeln på måndags kvällen. Måste försöka ragga boende i Borlänge 2 nätter denna vecka alltså men det ska nog ordna sig. På torsdag ska sen klubben iväg till tunneln i Torsby och ligga på läger några dagar. Ska bli kul att åka lite på snö igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt suther. Du tar medalj på SM iår

2008-08-31 @ 17:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0