Morapinglan

Tävling idag igen. 10km F på hemmaplan på programmet, 3x3,4km. Lätt och snabb bana, som vanligt nu för tiden. Med det menar jag att det är mycket platt och däremellan bara några kortare branta backar. Man får ingen riktig rytm på en sådan bana utan hafsar mest runt som det känns. Nåväl det gick helt ok idag ändå. Inledde loppet i ett ganska högt tempo tyckte jag. Vid första varvning var jag 6sek efter Kalle Gräfnings med min startkompis Patrik Karlsson  i rygg. Vid andra varvning 11sek efter, fortfarande med P.K i rygg. Vid mål 23sek efter och P.K hade äntligen släppt. Blev en andra plats för mig alltså, 6sek före Marren som slutade trea. Kalle G vann ganska överlägset. Starkt att vinna med så mycket tid på en så pass lätt bana.

Resultat finns här.


Topp 3 åker av sig: Marren, K Gräfnings, LS. Fotograf: A Öberg Källa: Anders-Morapinglan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0