156km spänning

Wow vilken härlig etapp det blev på touren idag. Etappen mätte bara 156km men det var inga snälla bergspasseringar. Eurosport visade den dessutom från start till mål och det var händelserikt direkt ifrån start. Gick ordentligt fort från början och sen blev det två härliga stigningar. Lövkvist visade tyvärr ännu en gång att han inte riktigt har den kapacitet som krävs för att vara med i toppen när de riktigt tuffa etapperna kommer. Idag försvann dock ett helt gäng med favoriter; Valverde, Schumacher, Sanchez, Andy Schleck. Vilodag för grabbarna imorgon vilket gör att jag har möjlighet att samla tid ;).



Blev en skaplig träningsdag för mig idag ändå. Långtur paddling med Team Polarpuls.com och Jerkan på fm. och sen blev det skidgång med Jocke, Rickard, Niklas och Susanne på em. Gesundaberget var fint som vanligt. Drog in lite mörka moln och blåste upp lite mot slutet av passet. Eftersom jag var tvungen att se målgången på touren var jag en intervall efter dom andra och fick således köra min sista i regnet som kom. Men det var det värt efter den underbara etappen.

Kommentarer
Postat av: Joakim Engström

ja verkligen! Man borde köra mer där!

2008-07-15 @ 12:34:10
URL: http://engstromjoakim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0