Älvpaddling och nytt dopingfall

Var fint väder på förmiddagen idag så jag beslöt mig för att genomföra passet jag planerat att göra innan O-ringen. Började med att löpa hemifrån upp till Spjutmo. Testade att löpa med Camelbak och det gick fint. Väl uppe i Spjutmo så bytte jag till kajaken istället. Var lite lagomt strömt neröver så det blev en rolig och lite äventyrlig färd ner till Mora igen. Inte helt optimalt att köra med underliggande roder neröver älven den biten, Razorn fick sig några skönhetsmärken men i övrigt gick det riktigt fint neröver. Badade faktiskt inte på hela turen neröver, så jag är nöjd. Blev ganska trött i överkroppen emot slutet av turen men det blev ett riktigt fint pass. På eftermiddagen körde jag ett styrkepass men kände mig då rätt fräsch i överkroppen.

Nytt dopingfall i touren idag. Att dom aldrig lär sig. Dock brukar jag inte bry mig så mycket om nån oviktig åkare åker dit. Men nu när en som visat upp sig och blivit en av favoriterna åker dit känns det lite tråkigt. Blev mest snack om doping hela sändningen idag och man märker hur less Roberto och Anders blir när dopingfallen dyker upp. Ricco får rejäla böter och en lång avstängning hoppas jag. Får hoppas det inte dyker upp några fler fall bland favoriterna nu för även mitt intresse svikar lite när det inträffar hela tiden. Etappen avslutades i vart fall med en fin klungspurt och Cavendish visade igen hur grym spurtare han är. Imorgon är det bara några katergori 4 berg så jag antar det blir en klungspurt av det hela då med, spännande.

Kommentarer
Postat av: 14d

viva ale Ricco! 5 år i finken måste vara fint! Cykla på träningscykel

2008-07-17 @ 21:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0