Marren gör det igen!

Vilken kille alltså. Skadad strax innan VM och sen går han in och plockar ett brons på VM igen. Han är så grym. Stort grattis Marren det där var du verkligen värd. Men hur sjukt fort har inte Khramov och Hubbman sprugit. 37 sek efter på tredjeplats hör inte till vanligheterna.

Marren på Universiaden i Pragelato ifjol.

Själv har jag tagit en ganska lugn helg. Har paddlat och kört styrka i träningsväg. Var t.o.m lite vågigt på Siljan så det blev lite extra utmaning. Men jag känner att jag börjat bli riktigt bra kompis med Razorn nu. Nästa vecka blir det full fart på träningen igen. Gäller att vara i form inför O-ringen. Såg att jag och David låg på 50 i odds på NordicBet för tillfället. Jag är nästan sugen att sätta 1000:- på seger där. Vet dock inte om man får spela på sig själv och evenemang där man själv deltar ?!. Det känns i vart fall som det är rätt säkra pengar att satsa på oss ;). Vi kör i klassen O-Ringen Multi Long Track. På multisport.se har dom under veckan som varit beskrivit de olika etapperna som väntar oss under veckan. Kan nog bli roligt som det verkar med några udda moment såsom simning och bike&run. Ända farhågan jag ser just nu är paddlingen sista etappen som ska vara i fors och grundare vatten. Både jag och David kör med underliggande roder så vi får se vad vi kommer upp med för lösning på det problemet. Om det nu blir ett problem. David ligger på uppladdningsläger i Schweiz och jag kommer att dunka på här hemma. Hade först planer på att vara med på läger nere i Borlänge med skidhögskolan men eftersom det är lite grejer att ordna inför O-ringen så stannar jag här i Mora och tränar. Finns en hel del folk att träna med här i krokarna så det kommer bli toppen.

Idag har jag tagit itu med skadorna som blev på bilen efter att jag tvingats väja undan för en bil på julafton ifjol. Trodde bara det var spoilern som hade gått i bitar men det visades sig att stag till kylaren också var intryckta så att kylaren och fläkten flyttat sig en bit. Blev en del pyssel men som tur är har man en händig far till hjälp när man ska pyssla med sånt. Så nu ska gammel Benzen rulla några mil till förhoppningsvis. Får snart fira 40.000 passeringen med den. Var även den första riktiga bergsetappen på touren idag. Såg inte hela sändningen utan kom in emot slutet och det hade visst hänt en hel del. Lövkvist tappade tyvärr en hel del tid och fick lov att lämna ifrån sig vita tröjan till en av mina favoriter Andy Schleck. Imorgon blir det en till tuff bergsetapp, kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0