O-ringen är över

Så var O-ringen slut för den här gången. Hann egentligen inte se så mycket av själva arrangemanget när man bodde i egen stuga 2 mil ifrån C-orten. Men jag antar att det funkat ganska bra. Multisporten har i vart fall funkat helt ok enligt min mening. Var ju lite osäkerhet och frågetecken inför tävlingarna men det flöt på bra. Var väl några sträckor som inte var helt optimalt lagda men allt kan inte vara perfekt. Jag har verkligen fått mersmak för multisport även om det känns som det mesta har gått emot oss under veckan. Har lärt mig att SI-pinnar sjunker väldigt snabbt och att jag bör bli bättre på paddlingen. Finns en hel del att jobba på där.

Vi lyckades hämta upp några placeringar de sista två dagarna och slutade således inte sist i långklassen. Fast egentligen skulle vi väl varit diskade eftersom vi tappade en pinne på andra etappen och den måste medföras till målet. Men eftersom det var längst bort på sista momentet som vi tappade den och det kunde styrkas ganska väl att vi varit runt hela banan fick vi en tid av 9h på andra etappen istället. Bra att det är lite mer avspänd miljö i multisporten. Känns bra att allt inte är så blodigt allvar hela tiden. Resultatmässigt var O-ringen ett misslyckande men det var värdefull multisportträning för mig. Det var ju trots allt bara min andra tävling. Nästa år kanske man är fullfjädrad multisportare under sommarhalvåret. Känner mig betydligt starkare i överkroppen efter att ha börjat paddla så jag hoppas det även kan ge positiva resultat till vintern.

Var bort på sjätte etappen en sväng. Mycket folk i farten. Jag sålde dock min biljett utanför och begav mig till Mora för att imorgon ska jag ta tåget ner till Stockholm för att träffa lite kompisar och spela lite Magic. Ska bli skönt att slappna av med lite annat ett par dagar och ladda inför nästa veckas prövningar. Vi har nämligen läger i Tänndalen i samband med fjällorienteringen. Jag ska köra med Markus Leijon. Då kanske det är dags att resultatmässigt ta revansch på den här veckan. Har känt mig riktigt pigg i benen under veckan även om jag har lite krämpor just nu.

Kommentarer
Postat av: Andreas Lindgren

NUUUUUuuuu så ser jag! =)

2008-07-27 @ 00:39:13
URL: http://glorfindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0