O-ringen Etapp 5 - Repor till folket

Idag var det sista dagens tävlingar på O-ringen. Blev en tidig morgon då vi lämnade cyklarna i Sälbo, en mil norr om Sälen. Sen lämnades kajakerna i Görälven uppe vid Stöten. Det var jaktstart idag men eftersom vi haft problem under veckan startade vi i masstarten klockan 8. Först var det ca 2km löpning till kajakerna. Väl där började helvetet. Görälven visade sig inte från sin allra bästa sida utan det var ganska grunt på många ställen och även mycket sten. Hördes ganska mycket arga kommentarer om paddlingen efter. Allihop hade fått rejält med repor under kajakerna. Minst en kajak hade sprickor och enligt vad jag hörde var det en kanadensare som gick av. Ingen riktigt rolig paddling med andra ord. Man var både fysiskt och psykiskt slut efter de 20km paddling. Tog mig och David ca 2h att paddla ner. Var svårt att få någon rytm i paddlingen och mixlagen hängde med oss i sina kanadensare. David tappade sitt roder och mitt roder blev rejält vint. Efter paddlingen vart det en cykelorientering. Var egentligen bara ett ställe det var möjligt att göra vägval på och jag och David lyckades naturligtvis ta det något sämre. Det är svårt att se på gröna kartan hur terrängen ser ut så det blir lite lotto om man tar rätt val. Det var ingen större katastrof dock, ca 2min antar jag att gick till spillo där. Vi cyklade bl.a gamla Sälenvägen upp till Lindvallen och sedan upp på toppen av slalombacken. Avslutningen av cyklingen var en downhill-bana ner. Var rätt så kul, men tuff cykling. Som avslutning hade vi en orientering och det var ganska lurigt i Lindvallsterrängen. Blev ett par bommar. Tror vi hade kring 4.50h i sluttid. Tyvärr var det lite tjall med kontrollerna på slutet så resultaten blev lite skumma ett tag men jag tror dom blev rätt tillslut. Har inte hunnit kolla dom ännu faktiskt. Det var en riktigt solig och fin dag. Värmen tog hårt på krafterna på de flesta. Nu är man lite mör i kroppen men jag hoppas det ordnar upp sig till nästa vecka. För tillfället har jag ont i en hälsena och lite tendenser till löparknä. Får ta det lite lugnt med löpningen och se till att allt blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0