Kan plantering vara kul ?

Var upplagt för en riktigt tung och tråkig dag på hygget idag. Dels hade den vanliga tomheten efter att man haft en grymt rolig period infunnit sig och sen verkade inte vädret bli det bästa. Enligt mina arbetskamrater skulle vädret vara stabilt och därför hade flertalet av dem lämnat regnkläderna hemma. Som tur är har man varit med ett tag och vet att regnkläder alltid ska finnas i väskan, även om det ser ut att bli 30 grader varmt hela dagen. Mycket riktigt när vi anlände till hygget så öppnade sig himmelen å det grövsta. Vi stannade i bussen i 10 min innan vi ens vågade oss ut. Regnet övergick dock till lätt duggande ganska snabbt men en rejäl skur avlöste efter ett tag och vätan började bita sig fast i kläderna. Sen var det nästan så att solen bröt igenom en sväng och kläderna torkade upp rätt fort. Blev ganska behagligt, regnkläderna åkte av och det började bli kul att plantera igen. Fick lov att föra diskutionen om plantering kan vara kul i bussen hem efter att jag råkat nämna att det var kul på hygget idag. Jag trivs i vart fall med att plantera så länge det inte är för trist hygge eller för trist väder. Man går och lyssnar på musik och hinner filosofiera en hel dag för sig själv. Mycket intressant som kan dyka upp i huvudet under dagen. Sen har man glömt det mesta när man väl sätter sig i bussen och åker hem. Men man blir som sin egen psykolog under dagen. Idag var det Foo Fighters som höll mig sällskap under första halvan av dagen. Lyckades lyssna igenom samtliga av deras album innan Queens of the Stoneage tog över och höll fanan högt ända till hemfärd. Avrundade dagen med att ta en sväng i kajaken. Den går fint och jag kan paddla skapligt i den utan att bada. Återstår dock mycket att putsa på innan jag känner mig helt säker i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0